UżywaneRaportyRaport Warranty Direct 2017: minivany i kombivany, duże SUV-y, pick-upy, samochody sportowe,...

Raport Warranty Direct 2017: minivany i kombivany, duże SUV-y, pick-upy, samochody sportowe, kabriolety i roadstery

Wyniki raportu Warranty Direct w kategoriach: minivany i kombivany, duże SUV-y, pick-upy, samochody sportowe, kabriolety i roadstery. Samochody francuskie niepokonane w klasie minivanów i kombivanów.

Ranking Warranty Direct
bierze pod uwagę koszty, jakie będzie musiał ponieść właściciel z tytułu wystąpienia określonych awarii.

Indeks awaryjności
wartość wyliczona na podstawie częstotliwości występowania awarii w danym modelu oraz kosztów naprawy, wraz z czasem wyłączenia auta na czas pobytu w warsztacie. Średnia wartość dla całej bazy wynosi 100. Wartości ponad 100 oznaczają że wynik jest gorszy niż przeciętny.

W tych bardziej niszowych segmentach przewaga samochodów japońskich nie jest już tak wyraźna, głównie dlatego, że konkurencja oferuje szerszą gamę modelową. Jednak w niektórych przypadkach poziom dopracowania aut japońskich przekłada się na świetny wynik na tle innych marek.

Minivany i kombivany

To najliczniej obsadzona kategoria w rankingu Warranty Direct – organizacja przebadała aż 42 rodzinne auta. Tutaj Japończyki schodzą na drugi plan i triumfują auta francuskie. Pierwsze miejsce i jedyny indeks z najwyższą oceną bardzo dobrą przypadł Peugeotowi Partnerowi, natomiast pierwszą dziesiątkę okupują Citroeny i Renault.

Minivany, najlepszy - Peugeot Partner
Najlepszy minivan – Peugeot Partner

 

Trzeba jednak zauważyć, że samochodów francuskich jest tu znacznie więcej niż pojazdów innego pochodzenia – w zestawieniu figurują aż cztery modele Renault, dodatkowo różnych generacji i w wersjach krótkich albo Grand. Dlatego też „Francuzy” można znaleźć również w drugiej połowie zestawienia, jak np. Renault Espace na 40. pozycji. Przedostatnie miejsce należy do bliźniaczego z VW Sharanem Seata Alhambry, a najbardziej awaryjnym vanem jest Chrysler Grand Voyager.

Marka/modelLata produkcjiŚredni koszt naprawy (zł)Indeks awaryjności
1Peugeot Partner TepeeOd 200887022
2Citroen C3 PicassoOd 2009153732
3Opel Zafira1999-200592636
4Renault ScenicOd 2009119641
5Renault KangooOd 2009153542
6Citroen Berlingo First2005-2009105442
7Citroen Xsara PicassoOd 2000115147
8Skoda RoomsterOd 2005166252
9Renault Grand ModusOd 2008113953
10Ford C-MaxOd 2007159357
11Chevrolet Tacuma2005-2011234158
12Opel MerivaOd 2003149363
13Renault Kangoo1999-2009211366
14Renault Scenic2003-2009148571
15Renault Grand ScenicOd 2009248074
16Toyota Corolla Verso2004-2005268584
17Peugeot 3008Od 2009238886
18Ford Focus C-Max2003-2007160387
19Peugeot 10072005-2009103289
20Fiat DobloOd 2001131890
21VW Caddy Max LifeOd 2008174590
22Kia CarensOd 2006171792
23Mazda 5Od 20051323100
24Renault ModusOd 20041461106
25Seat AlteaOd 20041691118
26Renault Grand Scenic2004-20091404122
27Ford S-MaxOd 20062391125
28VW Golf Plus2005-20091864127
29Mercedes Klasy A2005-20122249131
30Citroen Grand C4 PicassoOd 20071806139
31Mercedes Klasy BOd 20052545140
32VW Golf PlusOd 20092776141
33Mitsubishi GrandisOd 20042267141
34Opel ZafiraOd 20051914161
35Citroen C4 PicassoOd 20072117165
36Peugeot 807Od 20022297181
37Chrysler Voyager2004-20112169202
38Seat ToledoOd 20051800202
39VW SharanOd 19952425203
40Renault EspaceOd 20021710215
41Seat AlhambraOd 19962105229
42Chrysler Grand Voyager2004-20102999300

Duże SUV-y

Duże SUVy, najlepszy - Lexus RX
Najlepszy duży SUV – Lexus RX

Koszty napraw największych uterenowionych aut oscylują w kwotach samochodów luksusowych, dlatego też mają one wysokie indeksy awaryjności. Najniższy ma Lexus RX – zaledwie 68 (druga Kia Sorento ma już ponad dwa razy wyższy). Trzecie miejsce należy do najtańszego w naprawach Jeepa Grand Cherokee, natomiast drogie SUV-y BMW zajęły przyzwoitą 6. i 7. pozycję. Najwięcej z portfela pochłonie eksploatacja Nissana Murano, Porsche Cayenne i Audi Q7, natomiast na ewentualną mnogość usterek najbardziej muszą być przygotowani użytkownicy skomplikowanych Mercedesów GL.

Marka/modelLata produkcjiŚredni koszt naprawy (zł)Indeks awaryjności
1Lexus RX2003-2009227268
2Kia Sorentood 20032987148
3Jeep Grand Cherokeeod 20051765157
4Nissan Pathfinderod 20052495159
5Volvo XC70od 20072041168
6BMW X52000-20072070168
7BMW X6od 20082897172
8Toyota Land Cruiserod 20032709188
9SsangYong Rextonod 20031983188
10Nissan Murano2004-20103256188
11Volvo XC90od 20022093193
12BMW X5od 20073041244
13VW Touaregod 20032545262
14Mercedes MLod 20052282287
15Jeep Commanderod 20062500323
16Range Roverod 20022670327
17Land Rover Discoveryod 20041957336
18Range Rover Sportod 20052261340
19Porsche Cayenneod 20033310342
20Mercedes ML1998-20062250409
21Audi Q7od 20063792426
22Mercedes GLod 20062915533

Pick-upy

Pickupy, najlepszy - Toyota Hilux
Najlepszy pickup – Toyota Hilux

Eksperci sprawdzili zaledwie cztery pick-upy. Najmniej problematyczna okazała się Toyota Hilux, ale też jest najdroższa w naprawach. Konkurencyjni „Japończycy” mają już wyższe indeksy awaryjności, ale naprawimy je taniej. Czwartą lokatę zajął rzadko spotykany w tej odmianie nadwoziowej Land Rover Defender (na zdjęciu w standardowa, pięciodrzwiowa wersja).

Marka/modelLata produkcjiŚredni koszt naprawy (zł)Indeks awaryjności
1Toyota Hilux2005-20103742147
2Mitsubishi L2002000-20102715177
3Nissan Navara2001-20102049198
4Land Rover Defender2007-20103235251

Samochody sportowe

Sportowe, najlepszy - Audi TT
Najlepsze auto sportowe – Audi TT

W tej kategorii wygrało jedno z najstarszych i najsłabszych aut – Audi TT pierwszej generacji. Dzięki pokrewieństwu z VW Golfem IV nie trapią go poważne awarie, a ich usunięcie nie rujnuje portfela. Druga generacja już tak nie błyszczy i zajęła 8. lokatę. Przyzwoicie prezentują się sportowe Jaguary XK – model produkowany od 2006 roku znalazł się na 4. miejscu, a starszy (najtańszy w naprawach ze wszystkich) o dwie dalej. Zupełnie skrajnie wypadły najmocniejsze Nissany. Kultowy już 350Z znalazł się na szczycie tabeli tuż za TT-ką, natomiast mocarny GT-R poniósł sromotną porażkę. Naprawy tego superauta mogą wynieść nawet dziesiątki tysięcy złotych!

Marka/modelLata produkcjiŚredni koszt naprawy (zł)Indeks awaryjności
1Audi TT1999-2006144245
2Nissan 350Z2003-2009205960
3VW Sciroccood 2008202491
4Jaguar XKod 20062250121
5Mercedes CLKod 20022158126
6Jaguar XK1996-20061323130
7BMW serii 6od 20032419132
8Audi TTod 20062217137
9Mazda RX-8od 20032170139
10Smart Roadster2003-20061513158
11Porsche Caymanod 20053353179
12Alfa Romeo GTod 20041457200
13Alfa Romeo Breraod 20062092205
14Audi A5od 20072477217
15Porsche 911 997od 20043243281
16BMW M3od 20073284408
17Nissan GT-Rod 200918178626

Kabriolety i roadstery

Kabriolety i roadstery, najlepszy - Mazda MX-5
Najlepszy roadster – Mazda MX-5

Dzięki prostocie konstrukcji i renomie marki w tym segmencie zwyciężyła Mazda MX-5. Za nią uplasował się Opel Tigra, a dalsze miejsca zajmują już droższe auta (również w naprawach). Trzecie miejsce Mercedesa SLK jest godne pochwały, natomiast im większy kabriolet ze Stuttgartu, tym dobre imię maleje. Topowy SL jest już znacznie bardziej kosztowny w naprawach, a najwyższe rachunki z serwisów czekają właścicieli Porsche Boxsterów.

Marka/modelLata produkcjiŚredni koszt naprawy (zł)Indeks awaryjności
1Mazda MX-5od 200595415
2Opel Tigra2004-2009102335
3Mercedes SLKod 2004216999
4Volvo C70od 20061614102
5BMW serii 3 cabriood 20071758112
6VW Eosod 20061953124
7BMW Z4od 20091834134
8Mercedes SLod 20023433234
9Porsche Boxsterod 20043702302
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji