ASO

Dzięki wysokiej renomie ASO serwisowanie auta staje się łatwiejsze dla kierowcy. W sieci których marek można liczyć na wysoką jakość obsługi?

WarsztatKierowca najczęściej zachwyca się samochodem w momencie kupna, ale to dopiero początek budowania wzajemnej relacji z marką. Istotniejsze jest to, co się dzieje przez lata użytkowania, a to zależy nie tylko od niezawodności auta, ale też poziomu jakości obsługi serwisowej. Przez pierwsze lata serwisu zwykle nie odwiedza się przez usterkę, ale w celu wykonania okresowego przeglądu lub np. na akcję serwisową. Właśnie wtedy stacja obsługi powinna zadbać o to, by zapewnić klientowi fachową i terminową obsługę i sprawić, by był zadowolony i chętnie skorzystał następnym razem.

Kierowcy mają wymagania

Czynniki wpływające na wysoką ocenę klienta bywają bardzo różne. Oczywiście liczy się profesjonalizm w zakresie wykonywanych usług, ale istotne są też np. promocje, opinie innych, a nawet bliskość miejsca zamieszkania. I właśnie na ich podstawie w programie Wybór Kierowców wybrano najlepsze ASO w Polsce. Wyniki powstały w oparciu o ponad 130 tysięcy głosów oddanych przez polskich kierowców na naszej stronie internetowej.

Ponowny triumf Toyoty

Marką z najlepszym zapleczem serwisowym została Toyota, której ASO aż 3 na 4 kierowców przyznaje najwyższe oceny w zakresie jakości obsługi, fachowości i skuteczności napraw. Japoński producent znacząco wyprzedził przy tym konkurentów i ponowił swój zwycięski rezultat sprzed roku. Drugie i trzecie miejsce ponownie zajął Citroen i Peugeot – dla ich klientów wizyty w serwisie są przyjemnością i nie ma ryzyka szybkiego powrotu w celu wyeliminowania kolejnych usterek. Zaletą ASO francuskich marek są także zaskakująco niskie ceny usług.

Awans Forda i Mazdy

Czwarte miejsce zajął Ford i istotny w tym udział ma przekonywanie do siebie właścicieli starszych aut, oferując im niedrogi serwis na dobrych jakościowo częściach. Klienci docenili starania Forda, dając bardzo dobre noty we wszystkich kategoriach i chwaląc elastyczne godziny pracy serwisów. Za nim uplasowała się Mazda, która zaliczyła awans od jedną pozycję. Mimo że jej sieć serwisów jest stosunkowo młoda, zdobywa wysokie oceny głównie za profesjonalizm pracowników.

W pierwszej „10” znajdziemy także ASO Suzuki, Kii, Skody, Renault i Nissana, a dalej głównie marki niemieckie i włoskie, w tym premium. Najgorzej wypadł Seat, którego serwisowy najwyższe noty przyznało zaledwie 30% kierowców.

Poz.Markawynik
1Toyota76.00%
2Citroen68.40%
3Peugeot65.40%
4Ford58.20%
5Mazda54.50%
6Suzuki52.80%
7Kia47.70%
8Skoda47.60%
9Renault46.90%
10Nissan45.30%
11Mitsubishi44.30%
12Honda44.20%
13Hyundai44.00%
14Mercedes43.80%
15BMW43.20%
16Volkswagen41.00%
17Audi38.20%
18Volvo36.90%
19Fiat35.70%
20Opel35.00%
21Alfa Romeo31.50%
22Seat30.10%