Peugeot Partner (od 2008) – OPINIE

Najnowszy Peugeot Partner ma w sobie więcej genów z osobówki niż z dostawczaka. Co o nim sądzą użytkownicy w opiniach zebranych w programie Wybór Kierowców?

Peugeot Partner pierwszej generacji został ciepło przyjęty na rynku i uchodził za prekursora segmentu kombivanów, czyli samochodów niedużych, ale o ogromnych możliwościach transportowych. Właściciele chwalili przestrzeń w środku, ale zarzucali mu wyraźnie zarysowany rodowód z dostawczaka. Produkowane od 2008 roku drugie wcielenie Partnera i wizualnie, i w prowadzeniu upodobniło się do samochodu osobowego. Samochód wyraźnie urósł wzdłuż i wszerz, co pozwoliło wygospodarować jeszcze większy bagażnik, maksymalnie mieszczący 3000 litrów ładunku. Szkoda, że w kombivanie Peugeota nie zmieniła się kwestia jakości wykończenia (nadal pozostawia wiele do życzenia) i praktyczności. Sytuację ratują lepiej wyposażone i wykonane osobowe odmiany Tepee.

Nieźle jeździ, ale polskie drogi mu nie służą

Choć to dość wysokie i ciężkie auto, według użytkowników Peugeot Partner ma spory rozstaw poprzeczny, a to objawia się przyzwoitym prowadzeniem w zakrętach. Komfort jazdy podnosi precyzyjnie działająca skrzynia. Niestety, o samym zawieszeniu nie można powiedzieć dobrych słów. Jest twarde i nietrwałe – w polskich realiach wymaga częstej wymiany poszczególnych elementów. Samochód ma spore szyby, ale i też szerokie słupki, potrafiące negatywnie wpływać na widoczność. Silniki Partnerów to dobrze znane i oszczędne jednostki HDi. W 2010 roku wszystkie z nich otrzymały filtr cząstek stałych (oznaczenie e-HDi; mocniejsze HDi już wcześniej go miały).

Peugeot Partner – opinie użytkowników

Zalety
„Samochód ma dość duży rozstaw poprzeczny i nisko zawieszony środek ciężkości, przez co jest dość stabilny w zakrętach”
„Skrzynia sprawia solidne wrażenie. Biegi zmienia szybko, ale nie ma żadnych luzów czy telepania”
„Jako auto rodzinne sprawdza się bardzo dobrze – dużo miejsca z przodu i z tyłu, a także płaski i pojemny bagażnik”
„Trudno w tej cenie o równie przestronne auto”

Wady
„Na minus zdecydowanie zawieszenie – jest sztywne, twarde i bardzo często wymieniałem łączniki stabilizatora”
„Chociaż schowków jest pod dostatkiem, trudno je sensownie wykorzystać, bo są małe albo źle rozlokowane”
„Widoczność ograniczają szerokie przednie słupki i wysunięte zagłówki przednich foteli”

Peugeot Partner – podsumowanie

Kombivany z zasady nie są drogimi autami, a Partner cenowo mieści się w ich typowym przedziale. Najstarsze auta kupimy już za 12 tysięcy złotych, ale warto poszukać młodszych i atrakcyjniejszych odmian Tepee. Ofert nie brakuje, co też powinno wzmocnić czujność przed wysłużonymi autami poflotowymi.

Peugeot Partner – oceny użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
 

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność