Mitsubishi ASX (od 2010 r.) – OPINIE

Zdążył się opatrzeć na ulicy, ale nie powinno to przeszkadzać w poszukiwaniach Mitsubishi ASX z drugiej ręki. A warto, bo to dość porządny SUV. Oto opinie użytkowników o tym modelu zebrane w programie Wybór Kierowców.

Siedem lat temu Mitsubishi ASX wyróżniał się zgrabną sylwetką miejskiego crossovera z charakterystycznym, uwydatnionym przodem. W międzyczasie samochód przeszedł dwa liftingi, a wytwarzany jest do tej pory. Dzięki dużej popularności szybko ujawniły się jego wady. Wspomniany wcześniej rozległy pas przedni skutecznie pogarsza aerodynamikę nadwozia, a w środku auta jest głośno przez marnej jakości wyciszenie. To wszystko sprawia, że ASX nie jest dobrym autem do pokonywania autostrad.

Poprawny

Czy to jednak oznacza, że źle się nim jeździ? Przy mniejszych prędkościach użytkownicy nie mają większych zastrzeżeń, chwalą wręcz optymalnie zestrojony układ kierowniczy i intuicyjną obsługę deski rozdzielczej, wykonanej zresztą z dobrych materiałów. Trochę gorzej jest z miejscem w środku, szczególnie z tyłu nad głowami. Rekompensuje to dość bogate wyposażenie większości aut. W polskich salonach ASX-a można było kupić z dwoma silnikami – benzynowym 1.6/117 KM i wysokoprężnym 1.8 DID. W ich przypadku mamy typowe „coś za coś” – benzyniak nie występuje z napędem 4×4, a diesel niestety ma filtr cząstek stałych i system Start&Stop.

Mitsubishi ASX – opinie użytkowników

Zalety

„Samochód prowadzi się przyjemnie, jest dobrze zestrojony pod względem komfortu i twardości”

„Wygodna obsługa kokpitu, wszystkie przyciski są przemyślane”

„Auto ma prostą konstrukcję, więc bez obaw można go serwisować poza ASO”

„Jakość materiałów w środku naprawdę przyzwoita. Plastiki nie skrzypią, a kolor nie przytłacza”

Wady

„Mam skrzynię 5-biegową. Przydałoby się jej inne zestopniowanie – trójka i czwórka są za długie”

„Wnętrze dość ciasne jak na taki rozstaw osi. Z tyłu natomiast brakuje miejsca nad głową”

„Auto jest słabo wygłuszone – silnik buczy i przeszkadza już od 3 tys. obrotów. Jazda autostradą nie należy do przyjemnych”

Mitsubishi ASX – podsumowanie

ASX to dobra propozycja dla tych, co mniejszym kosztem chcą mieć auto wciąż do kupienia jako nowe. 40 tysięcy złotych wystarczy na auto z początku produkcji. Crossover Mitsubishi nie ma skomplikowanej konstrukcji, dlatego nie powinien sprawiać niespodzianek w warsztacie. Przed zakupem zalecamy przyjrzeć się mu pod kątem korozji.

Mitsubishi ASX – oceny użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
 

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność