Test Michelin Pilot Sport 4S

Nowa opona, łącząca doskonałe parametry na torze z użytecznością w codziennej eksploatacji. Nasz test Michelin Pilot Sports 4S.

Ferrari GTC4 Lusso
Ferrari GTC4 Lusso

Michelin jest firmą oponiarską z tradycjami i długą, 128-letnią historią. Dzisiaj powszechnie wiadomo, że produkuje najskuteczniejsze opony sportowe i wyczynowe, zapewniające doskonałe parametry na torach i odcinkach rajdowych. Swoje doświadczenie francuski producent przenosi również do ogumienia przeznaczonego na zwykłą drogę. W ten sposób powstał najnowszy produkt firmy – Michelin Pilot Sport 4S, klasyfikowany między szosowym Pilot Sport 4 a przeznaczonym typowo na tor Pilot Sport Cup 2. Nowa opona będzie oferowana w niektórych modelach Porsche, Ferrari, BMW, Mercedesa i Audi, a także w sportowych odmianach aut Forda, Skody lub Volkswagena. Dostępne rozmiary: od 19 do 22″.

Nowa technologia

Michelin Pilot Sport 4S
Michelin Pilot Sport 4S

Nowy produkt Michelina – Pilot Sport 4S, cechuje się doskonałą przyczepnością nie tylko podczas szybkiego pokonywania zakrętów, ale też w slalomie na mokrej nawierzchni. Ten efekt udało się uzyskać dzięki zastosowaniu nowej konstrukcji bieżnika. Jego zewnętrzna strona ma teraz sztywniejszą konstrukcję, przenoszącą większe siły boczne, jakie tworzą się na zakrętach. Wewnętrzną część bieżnika wykonano natomiast z innego typu gumy, zawierającej elastomery funkcjonalne. To dzięki nim udało się osiągnąć tak dobre rezultaty na śliskim asfalcie, co potwierdza najwyższa klasa hamowania na mokrym – A. Opona świetnie też wypadła w pomiarach oporów toczenia, uzyskując klasę C.

Skuteczność potwierdzona testami

Michelin Pilot Sport 4S wziął udział w morderczym teście z czołowymi rywalami na rynku. Przeprowadziła go niemiecka organizacja TUV SUD na torze w Papenburgu. Właściwie we wszystkich pomiarach produkt francuskiej firmy wyprzedzał konkurentów, najlepsze wyniki osiągając w dziedzinie hamowania. Na suchym asfalcie jako jedyny zatrzymał się na dystansie 33 metrów, a na mokrym mocno się do niego zbliżyło jedynie ogumienie Goodyeara. Oprócz tego Michelin jest też najtrwalszy i osiąga największe ze wszystkich przebiegi. W skrajnych przypadkach przejeżdża nawet o 20 tys. kilometrów więcej niż inny, czołowy konkurent.

Chętni na mniejsze rozmiary (19 i 20″) mogą już składać zamówienia na najnowszy produkt Michelina. Na większe (21 i 22″) musimy poczekać do przyszłego roku.

Michelin Pilot Sport 4S – wyniki testu

Hamowanie na suchym ze 100 km/h

Suchy asfalt

Michelin Pilot Sport 4S 33,6 m
Continental SportContact 6 +0,83 m
Bridgestone Potenza S001 +1,48 m
Goodyear Asymmetric 3 +1,48 m
Dunlop Sport Maxx RT 2 +2,03 m
Pirelli Pzero Nero GT +3,87 m

 

Hamowanie na mokrym z 80 km/h

Mokry asfalt - hamowanie

Michelin Pilot Sport 4S 27,73 m
Goodyear Asymmetric 3 +0,10 m
Dunlop Sport Maxx RT 2 +0,64 m
Continental SportContact 6 +1,60 m
Pirelli Pzero Nero GT +1.61 m
Bridgestone Potenza S001 +2,41 m