Mazda CX-9 (2006-2016) – OPINIE

Ponad 5-metrowy SUV, zawstydzający przy ruszaniu ze świateł o wiele mniejsze auta. Oto opinie o Maździe CX-9, zebrane w programie Wybór Kierowców.

Mazda produkuje kilka SUV-ów, ale dopiero CX-9 robi imponujące wrażenie swoimi wydatnymi nadkolami, poszerzającymi i tak szerokie na prawie dwa metry nadwozie. Auto nie szokuje stylistyką, ale dzięki sporym szybom zapewnia optymalną widoczność. Szkoda, że wymiary zewnętrzne nie przełożyły się na przestrzeń w środku, której mogłoby być więcej. Producent nie przyłożył się też projektując siedziska, które są zwyczajnie za krótkie. Mazda jest za to cicha i dobrze wykonana, ale w końcu swoje kosztowała. I kosztuje.

Mocny i paliwożerny

Silnikowo nie ma dużego wyboru – to dwie niewyżyłowane konstrukcje o pojemności 3.5 i 3.7 (dostępny od 2008 r.), rozwijające odpowiednio 263 i 277 KM. Na pochwałę zasługuje ich długowieczność i kultura pracy, a także sprawne napędzanie tego ważącego dwie tony SUVa. Sporą wagę da się odczuć po słabej skuteczności hamulców, które nie grzeszą też trwałością. Spalanie wynoszące kilkanaście litrów paliwa na 100 kilometrów nie powinno nikogo dziwić, ale na szczęście jednostki można połączyć z instalacją gazową. Diesli nie przewidziano.

Mazda CX-9 – opinie użytkowników

Zalety

„Samochód prowadzi się bardzo komfortowo i całkiem nieźle pokonuje dziurawe lub nierówne drogi”

„Proste, klasyczne wnętrze wykonane z przyjemnych materiałów. Wszystko na swoim miejscu”

„Mając dobrze dobraną instalację gazową z OBD, Mazdą można jeździć względnie tanio z wykorzystaniem jej mocy”

„Bardzo dobre wyciszenie, nawet przy prędkościach autostradowych”

Wady

„Eksploatacja Mazdy nie jest tania – auto bardzo dużo pali i ma drogie części zamienne”

„Środkowy fotel w drugim rzędzie jest wąski i bardzo twardy. Nie nadaje się na dłuższe trasy”

„Mimo obszernego wnętrza siedziska foteli są nieco za krótkie i słabo trzymają w zakrętach”

 

Mazda CX-9 – podsumowanie

Nie ma chyba drugiego równie dużego SUV-a, który tak by „kleił” się drogi. Żeby jeździć Mazdą CX-9 trzeba zaakceptować jej spalanie i cieszyć się komfortem jazdy na wysokim poziomie. Ceny za egzemplarz przed i po pierwszym liftingu (2006-2012) startują od ok. 45 tys. zł, a na auto po poważnej modernizacji z 2012 roku musimy już przygotować ok. 70 tys. zł.

Mazda CX-9 – opinie użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
 

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność