Hyundai i40 (od 2011) – OPINIE

Zwraca uwagę na ulicy, ale lepiej nim nie szaleć na autostradzie. Oto opinie użytkowników Hyundaia i40, zebrane w programie Wybór Kierowców.

Podobnie jak pozostałe modele koreańskiego producenta, reprezentant klasy średniej (i40) robi wrażenie agresywnymi liniami i dynamicznie skrojonym nadwoziem. Spodobać się może zwłaszcza pochylony tył odmiany kombi, ale obyło się to kosztem bagażnika, który może i jest pojemny, ale ma mały otwór załadunkowy. W środku nie zabraknie nikomu miejsca, ale wschodząca do góry linia bocznych szyb skutecznie ogranicza widoczność, szczególnie z tyłu.

Komfortowy, choć głośny

O limuzynie (lub kombi) Hyundaia trudno powiedzieć, że jest niewygodna – auto ma nie tylko bardzo wygodne fotele z szerokim zakresem regulacji, ale też wydajny system klimatyzacji z nawiewami na drugi rząd siedzeń. Czy to jednak oznacza, że jest idealnym samochodem w trasę? Jeśli na autostradę, to niekoniecznie – nie tylko przez niewystarczające wyciszenie (słychać szum przy dużych prędkościach), ale i przeciętną precyzję prowadzenia, połączoną z wrażliwością na podmuchy wiatru. Pokonywanie kilometrów z prędkością ok. 100-120 km/h powinno jednak odbyć się bez większego zmęczenia podróżnych.

Hyundai i40 – opinie użytkowników

Zalety

„Pozycja za kierownicą, zakres regulacji i wygoda foteli sprawiają, że z auta nie chce się wysiadać”

„Automat łagodnie i dość sprawnie przełącza biegi”

„Klimatyzacja pracuje cicho i efektywnie, ma też nawiew na tył”

„Dużo miejsca z przodu i z tyłu, zarówno na nogi, jak i głowę”

„W aucie plusem jest 5-letnia gwarancja”

Wady

„Samochód jest wrażliwy na boczne podmuchy wiatru, zwłaszcza przy wyższych prędkościach autostradowych – przyczyną może być zbyt silne wspomaganie kierownicy”

„Błyszczący, czarny plastik na desce rozdzielczej bardzo łatwo się rysuje”

„Szyby boczne są małe, więc niewiele widać. Najgorsze są jednak przednie słupki”

Hyundai i40 – podsumowanie

Hyundai i40 jest na rynku od sześciu lat i w międzyczasie przeszedł jeden lifting (w 2014 roku), a najstarsze egzemplarze startują od ponad 30 tys. złotych. To niedużo, zważywszy że dostajemy w zamian duże, atrakcyjne wizualnie i dobrze wyposażone auto, które jest wciąż w produkcji. Niektóre nawet jeszcze mają gwarancję, którą skalkulowano na 5 lat. Na ogół się nie przydaje, bo auto nie jest przesadnie awaryjne, nawet jeśli przekroczy wiek gwarancji.

Hyundai i40 – oceny użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
 

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność