Fiat Panda III (od 2011 r.) – OPINIE

Lepsza od poprzedniczki, ale zbyt wysoka cena nie przełożyła się na równomierny sukces. Oto opinie o aktualnej generacji Fiata Pandy, zebrane w programie Wybór Kierowców.

Trudno odmówić nowej Pandzie uroku. Karoserię wyróżniają liczne kwadratowe wstawki z zaokrąglonymi rogami, do których nawiązanie znajdziemy również we wnętrzu. Producent zaprojektował od podstaw nową deskę rozdzielczą, ale zachował nieco wyższe umiejscowienie lewarka biegów, dzięki czemu ich zmiana pozostała bardzo wygodna. Panda ma dość obszerną kabinę jak na swoją klasę i siedzi się w niej jak w mikrovanie – wysoko ponad krawędziami szyb. Właściciele doceniają poprawione wyciszenie pojazdu i chwalą zmiany przeprowadzone w zawieszeniu. Panda stała się stabilniejsza na autostradzie i cichsza na nierównościach. Przy wyższych prędkościach nadal trzeba jednak uważać na boczne podmuchy wiatru.

Pod maskę Pandy III trafiły dwie znane już jednostki – 1.2 Fire i 1.3 MultiJet. Benzyniak wystarczy do miasta, a po zamontowaniu LPG użytkownik będzie cieszył się tanią jazdą. Diesla wyposażono w filtr cząstek stałych, na który jazda miejska ma bardzo negatywny wpływ. Nowością było wprowadzenie 0,9-litrowego, doładowanego silnika TwinAir. Dźwiękiem przypomina poczciwego Fiata 126p (ma dwa cylindry) i całkiem żwawo radzi sobie z Pandą, ale potrafi w nim zawieść system sterujący zaworami ssącymi.  I sporo pali.

Fiat Panda III – opinie użytkowników

Zalety

„Nowa Panda jest cichsza, staranniej wykonana i przyjaźniejsza dla kierowcy niż poprzedniczka”

„Doskonale umiejscowiony lewarek zmiany biegów. Skrzynia działa bez jakichkolwiek problemów”

„Zawieszenie dobrze i komfortowo wybiera nierówności. Auto nieźle się prowadzi nawet na autostradzie”

„Wysoka pozycja za kierownicą ułatwia wsiadanie. Z przodu miejsca jest nadspodziewanie dużo”

„Części zamienne są niedrogie nawet w ASO”

 

Wady

„Szeroki przedni słupek i mała tylna szyba ograniczają widoczność”

„Słabo rozwiązana wentylacja – przy krawędziach szyb para utrzymuje się dość długo”

„Przez dość wysoką karoserię Panda jest wrażliwa na podmuchy wiatru”

„Dźwięk silnika 0.9 TwinAir jest fatalny i męczący”

Fiat Panda III – podsumowanie

Panda III jako nowa była niewiele tańsza od większego Grande Punto, dlatego nie zdobyła u nas takiej popularności jak poprzedniczka. Na rynku wtórnym jest już interesującą propozycją, zwłaszcza że sporo w niej poprawiono. Auto z silnikiem 1.2 nie powinno niczym zaskoczyć nas ani mechanika. Do 0.9 TwinAir należy podejść z większą rezerwą, ale ogólnie to nie jest zły silnik.

Fiat Panda III – opinie użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
 

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność