Citroen C4 II (od 2010 r.) – OPINIE

Dopracowany, ale niczym nie wyróżniający się kompakt – zupełne przeciwieństwo poprzednika. Oto opinie o drugiej generacji Citroena C4, zebrane w programie Wybór Kierowców.

Gdy debiutował Citroen C4 I, każdy zachwycał się jego nowoczesną, zaokrągloną bryłą nadwozia i deską rozdzielczą pełną malutkich wyświetlaczy i z nieruchomym środkiem kierownicy. W produkowanej od niemal ośmiu lat drugiej generacji nie znajdziemy takich ekstrawagancji, ale nie musi to oznaczać wady. Producent tym razem postawił na jakość wykonania, dzięki czemu C4 II jest doskonale wyciszony, a podróżujących otaczają przyjemniejsze w dotyku materiały. Postęp nastąpił również pod kątem przestronności, chociaż to wciąż nie jest poziom wyższy od rywali.

Brakuje nieco „werwy”

Nie mamy dobrych wieści dla amatorów usportowionych hatchbacków – o ile poprzedni C4 miał 177-konną wersję VTS, w opisywanym modelu najmocniejszym silnikiem był 1.6 THP generujący 156 KM. Zarówno w nim, jak i w słabszych jednostkach VTi trzeba kontrolować stan napędu rozrządu. Diesle zaskakują ekonomicznością i nienaganną kulturą pracy. Wrażliwym elementem w nich jest zapychający się przewód olejowy, prowadzący w konsekwencji do zatarcia turbosprężarki. Podobnie jak w poprzedniku, również w C4 II może „zaszwankować” elektronika, ale nie aż w takim stopniu.

Citroen C4 II – opinie użytkowników

Zalety

„Auto jest miękkie i bardzo dobrze wybiera nierówności. Nie nadaje się jednak do sportowej jazdy”

„C4 jest doskonale wyciszony – nawet z Dieslem przy dużych prędkościach da się normalnie rozmawiać”

„W porównaniu z TDI, silnik HDi zaskakuje kulturą pracy i spalaniem”

„Za kierownicą siedzi się wysoko i pewnie. Fotele mają szeroki zakres regulacji”

Wady

„Środkowy tunel jest wysoki, przez co trudno w środku przełożyć nogę. Wsiadanie i wysiadanie utrudniają natomiast mocno wysunięte progi”

„Większość klasowych konkurentów jest bardziej przestronna z tyłu. W autach z dachem panoramicznym brakuje miejsca nad głowami podróżnych”

„Słaba wydajność automatycznej klimatyzacji. Lepiej przejść na tryb ręczny”

Citroen C4 II – podsumowanie

Choć niczym się nie wyróżnia, docenić trzeba postęp wykonany w porównaniu z poprzednim wcieleniem C4. Nowy model mniej od niego traci na wartości i jest zdecydowanie „dojrzalszy”. Silniki są znane z innych Citroenów, dlatego bez problemu dostaniemy do nich części.

Citroen C4 II – wymiary

Dł./szer./wys. 433/179/149 cm
Rozstaw osi 261 cm
Poj. bagażnika 410-1185 l

Citroen C4 II – dane techniczne

Silnik 1.4 VTi 1.6 VTi 1.6 THP 1.6 HDi 1.6 e-HDI 2.0 HDi
Pojemność 1397 ccm 1598 ccm 1598 ccm 1560 ccm 1560 ccm 1997 ccm
Paliwo benz. benz. turbo benz. turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 95 KM 120 KM 156 KM 92 KM 112 KM 150 KM
Maks. moment 135 Nm 160 Nm 240 Nm 230 Nm 285 Nm 340 Nm
Przysp. 0-100 km/h 14,2 s 12,2 s 9,6 s 14,4 s 12,4 s 9,4 s
Prędkość maks. 182 km/h 193 km/h 214 km/h 180 km/h 190 km/h 207 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,1 l/100 km 6,2 l/100 km 6,3 l/100 km 4,2 l/100 km 4,6 l/100 km 4,9 l/100 km

Citroen C4 II – opinie użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
 

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność