Audi TT (1998 – 2006) – OPINIE

Sportowiec o prostej konstrukcji i przystępnych kosztach eksploatacji. Oto opinie o Audi TT zebrane w programie Wybór Kierowców.

W 1998 roku pierwsze Audi TT (8N) szokowało nowoczesnym wyglądem i, trzeba przyznać, dziś doskonale opiera się upływowi czasu. Auto jest bardzo zgrabne i sprawia wrażenie lżejszego od swoich następców. Ową lekkość czuć też w osiągach, bowiem oprócz doładowanego silnika 1.8 w różnych wariantach mocy (150-240 KM) TT-kę oferowano również z 250-konnym 3.2 V6. Silniki uchodzą za trwałe, ale miewają problemy z turbosprężarkami. 1.8 T za to bardzo dobrze akceptuje instalację LPG. Audi TT uwodzi precyzyjnym prowadzeniem, ale zawieszenie okazuje się zbyt delikatne jak na polskie realia. Koneserom aut sportowych może nie spodobać się seryjny napęd na przednie koła.

Wzorowy środek, ale… ciasny

Jakość wykonania i ergonomię w Audi można uznać za wzorcową. Dobrze wypada też kwestia wyposażenia. Jak można się spodziewać w samochodzie typu coupe, tylna kanapa w zasadzie nie istnieje – można tam rzucić co najwyżej siatki z zakupami, chociaż z powodzeniem zmieszczą się do całkiem sporego bagażnika. Podobnie słabo jest z widocznością, chociaż TT-kę łatwo wyczuć. Z przodu siedzi się nisko, ale fotele zapewniają dobre trzymanie boczne. Zaskakuje poziom wyciszenia, jednak może go zakłócić dźwięk trzaskających elementów wnętrza, np. tylnej półki.

 

Audi TT – opinie kierowców

Zalety

„Zmiana biegów, zawieszenie i napęd współgrają ze sobą idealnie”

„Auto całkiem znośnie wybiera dziury i pięknie trzyma się drogi”

„Przy ciężkiej nodze daje sportowe wrażenia z jazdy, przy sportowej jeździe jest cichy i komfortowy – samochód o dwóch obliczach”

„Obszerny bagażnik jak na pojazd tego segmentu”

„Turbo sprawia, że auto jest dynamiczne, zaś sam silnik ma spalanie adekwatne do mocy”

Wady

„Słupki ściętego dachu mogą ograniczać widoczność na krawędzie karoserii, a tyłu samochodu nie widać – trzeba cofać na wyczucie”

„Przy większych prędkościach są problemy z trakcją auta”

„Drażnią dźwięki tylnej półki. W wielu TT 8N skrzypi, stuka i trzeszczy”

„Drobnych mankamentów jest dość sporo, m.in. na komputerze pokładowym z czasem znikają piksele”

Audi TT – podsumowanie

Konstrukcyjnie Audi TT 8N bazuje na Volkswagenie Golfie IV, co daje gwarancję łatwo dostępnych i tanich części. Nie będzie także problemów ze znalezieniem odpowiedniego serwisu. Najstarsze TT mają już prawie 20 lat, stąd też można je tanio kupić – od ok. 10 tys. zł. Trudno o dający tyle frajdy z jazdy samochód w podobnej cenie. A przy tym łatwo go „zagazować”, nie pozbawiając sportowego charakteru.

Audi TT – oceny użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność