5 oryginalnych modeli Mitsubishi – ZESTAWIENIE

Japońska marka znana jest z projektowania ponadczasowych aut. Oto pięć modeli Mitsubishi, które wyglądają najbardziej oryginalnie.

Aktualnie Mitsubishi nadąża za trendami i planuje rozbudować linię SUV-ów i crossoverów. Debiut nowego Eclipse Crossa da nowy wymiar nie tylko nazwie modelu, ale też będzie początkiem nowej linii stylistycznej. A Mitsubishi to marka z tradycjami, potrafiąca projektować ponadczasowe auta. Ma już kilka takich na koncie – najczęściej wybitnie eleganckich, o wolno starzejących się klasycznych proporcjach. Czy nowy design będzie równie przełomowy? Czas pokaże.

5 najciekawszych modeli Mitsubishi w historii marki

Mitsubishi Minica II Skipper

Mitsubishi Minica II Skipper

Miniautko wielkości Smarta (299 cm), choć czteroosobowe. Występowało jako dwudrzwiowy sedan i kombi, ale najciekawiej wygląda fastback o nazwie Skipper. Jeździdełko ważyło zaledwie 455 kg i miało 34-konny silnik o pojemności 359 cm3, napędzający koła tylne.

Mitsubishi Galant III Coupe/Lambda

Mitsubishi Galant LambdaJedno z pierwszych, klasycznych Mitsubishi o ponadczasowym wyglądzie. Coupe o nazwie Lambda produkowano w latach 1976-84, w 1980 roku przeszło lifting. Na mocy umowy z amerykańską marką Dodge samochód sprzedawano w Stanach jako Dodge Challenger.

Mitsubishi Eclipse I

Mitsubishi Eclipse IPierwsza generacja sportowego Mitsubishi uchodzi za najlepiej wyglądającą ze wszystkich późniejszych. Podstawowa wersja miała zaledwie 93 KM, w topowym GS-T aż 200 KM. Najmocniejszy silnik można było połączyć z napędem 4×4 (wersja GSX). Do pierwszych 100 km/h przyspieszał z 6,4 sekundy.

Mitsubishi Diamante I

Mitsubishi DiamanteLimuzyna klasy wyższej (długość ponad 4,8 metra) o niezwykle eleganckiej sylwetce. W Europie występowała pod nazwą Sigma. Wybrane wersje miały na pokładzie nowoczesną w latach 90. technologię, jak system czterech kół skrętnych, aktywne zawieszenie i system stabilizacji toru jazdy.

Mitsubishi Galant VIII

Mitsubishi Galant VIIIPrzedostatnia generacja Galanta i ostatnia jak dotąd w Europie. Produkowana aż do 2006 roku. Znakomite proporcje i ponadczasowy szyk sprawiają, że model wolno się starzeje. Najmocniejsza wersja miała aż 280 KM.