Subaru

Subaru Levorg

Subaru kupują fani tej marki, którzy wiedzą czego chcą, więc rzadko bywają rozczarowani.

86,5%

Ze względu na oryginalne rozwiązania techniczne (silniki bokser, napęd na cztery koła) Subaru ma wierną bazę klientów, którzy nie wyobrażają sobie jazdy autem innej marki. Dla odmiany nabywcy BMW czy Audi raczej nie rozważają „a może jednak Subaru?”.

Dla użytkowników Subaru liczy się niezawodność, osiągi i znakomity stały napęd AWD, który można porównać tylko z quattro w Audi. Z wysokimi kosztami zakupu i serwisowania są w stanie się pogodzić. Nie można jednak zapominać, że jak każda marka budząca silne emocje, Subaru bywa idealizowane przez swoich właścicieli.

Trudno przeoczyć, że samochody tego producenta mają raczej mało efektownie wykończone wnętrza i przeciętne wyposażenie, co wynika z tego, że w USA jest to niedroga marka, a w Europie ociera się o premium.

Trudno też zapomnieć o wpadce z nieudanym dieslem 2.0 (oczywiście w układzie bokser) – początkowe silniki tego typu wytrzymywały ok. 100 000 km do pierwszej poważnej awarii, a znacznie wcześniej zużywało się w nich kosztowne sprzęgło.

Jednak wśród użytkowników Subaru dominują właściciele wersji benzynowych, a te są praktycznie niezawodne (z wyjątkiem nieudanej jednostki 2.5 Turbo z Imprezy WRX). Najpopularniejszy model to Forester, niewiele ustępują mu Legacy, głównie w wersji kombi, oraz uterenowiony Outback.

Zobacz cały Ranking niezawodności marek.