Toyota Land Cruiser J120 (2002-2009) – OPINIE

Toyota Land Cruiser to luksusowy samochód terenowy. Jak się sprawuje po 16 latach od debiutu? Oto opinie użytkowników zebrane w programie Wybór Kierowców.

Wysoka i potężna. Długa lub krótka. Z tylnym kołem na klapie lub bez. Land Cruiserów w Polsce jest sporo i większość z nich, poza egzemplarzami przygotowanymi do off-roadu, rzadko zjeżdżała poza asfalt. A predyspozycje do terenowej jazdy ma każdy Land Cruiser. Konstrukcyjnie samochód nadal bazuje na ramie i ma stały napęd 4×4 z reduktorem i blokadą mostu. W przypadku wersji J120 właścicielom najprawdopodobniej szkoda było narażać ogromnej karoserii na rysy lub brudzić niekiedy całkowicie beżowe wnętrze z nowocześnie zaprojektowanym kokpitem. Większość aut reprezentuje doskonały poziom wyposażenia, godny luksusowych terenówek.

Silny i paliwożerny

Land Cruiser jest wysoki, a karoseria nie należy do szczególnie aerodynamicznych, dlatego niezależnie od silnika Toyota będzie spalała dużo paliwa. Diesle (3.0 163/173 KM) w jakimś stopniu ograniczą te wydatki, ale „zwrócą” się np. podczas wymiany wtryskiwaczy (lubią „lać” i trzeba ich doglądać). Benzynową jednostkę 4.0 niektórzy zestawili z instalacją gazową, ale wtedy okazała butla ogranicza bagażnik, a w trzydrzwiowej odmianie go praktycznie wypełnia. Choć Land Cruisera często rozpatruje się jako krążownika do pokonywania autostrad, jego prowadzenie może negatywnie zaskoczyć, zwłaszcza na tle rywali z dołączanym napędem na obie osie. Wiele aut często służyło jako holowniki dużych przyczep, co odbija się na kondycji automatycznej skrzyni biegów. Troski niekiedy wymaga również zawieszenie z pneumatyką.

Toyota Land Cruiser J120 – opinie użytkowników

Zalety

„Samochód idealny w teren – reduktor i blokada mostu wyciągają z najcięższych sytuacji”

„Pneumatyczne zawieszenie skutecznie dba o miłe podróżowanie”

„Wielkie okna i ogromne lusterka dają poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad okazałym Land Cruiserem”

„Tylne siedzenia są regulowane, co bardzo chwalą jadący tam pasażerowie”

„Ceny części z Internetu są konkurencyjne do serwisu Toyoty”

Wady

„Fatalna jakość lakieru, zwłaszcza na alufelgach. Minus też za postępującą korozję”

„Diesel mocno hałasuje powyżej 2000 obrotów i jest mało elastyczny w ich dolnym zakresie”

„To nie jest auto tanie w eksploatacji, trzeba być przygotowanym na wydatki”

Toyota Land Cruiser J120 – podsumowanie

Wciąż wygląda nowocześnie i robi wrażenie muskularnym nadwoziem. Jednocześnie w razie potrzeby wyjedzie daleko poza asfalt. Prawie wszystkie oferty sprzedaży stanowią Diesle. Najstarsze roczniki rozpoczynają się poniżej 40 tys. złotych, górna granica za Land Cruisera J120 to 80 tys. zł. Trzydrzwiowe odmiany stanowią prawdziwy deficyt i wcale nie są tańsze.

Toyota Land Cruiser J120 – oceny użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
 

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność